Friday, June 12, 2009

kisah cinta 1


”Apaaaaaaa!dah pukul tujuh pagiiiiiii.”Jerit Cinta Nur Batrisyah apabila melihat jam tidur nya yang menunjukan jam 7 pagi.
”Mati lah aku,dah lah hari ni ada last paper untuk trail SPM.”Bebel Cinta sambil berlari macam lipas kudung ke tandas...Ni semua gara-gara aku tidur lewat semalam untuk baca nota sejarah,dah lah aku tak minat subjek tu.Cikgu Liya punya pasal lah ni main ugut-ugut dengan aku.Kalau aku gagal sejarah lagi habis lah mama dengan papa akan membuat lawatan rasmi ke pejabat sekolah atas jemputan cikgu Liya...

”Mama!Cinta pergi dulu dah lambat ni.Bye ma.”
“Sayang tak minum dulu ke? Mama ada buat nasi lemak ni.Your Favourite ni sayang!”
“Tak mama Cinta dah lambat ni.Just tinggal kan untuk Cinta ok..Doa kan Cinta boleh jawab paper sejarah ye,bye!”


Emm itu lah kisah aku di pagi isnin yang indah Tengku Cinta Nur Bartrisyah binti Tengku Putra Zaid.Sebenarnya aku bukan lah jenis yang susah nak bangun,tapi sebab semalam lambat sangat aku tidur tu lah bangun pun lambat.

Aku puteri tunggal dalam kelurga ku..Aku ada dua orang Abang yang kuat menyakat aku.Tapi aku sayang abang-abang aku yang kuat menyakat dan handsome-TU..Ciehhh!!Mau kembang sampai terkoyak seluar,kalau abang-abang aku dengar..Tapi sekarang dioarang takde kat rumah..Tengku Putra Irfan a.k.a abang long aku sekarang tengah study di Aberdeen,dia ambik medic dah sem 4,bakal-bakal doktor tau...Sapa nak isi borang kosong boleh lah hehehe...Masih single tau..Abang ngah pulak a.k.a Tengku Putra Ilham tengah study dekat UITM Kota Kinabalu,mamat ni bakal-bakal loyar...Ehhh2 salah bakal Lawyer...So tinggal lah aku kat rumah dengan mama,papa dan Mak ina pembantu rumah kami.Stop dulu cerita pasal latar belakang aku keh1

*******

”Oi Cinta asal kau lambat ah,tau tak sekarang ni dah pukul berapa??”Jerkah Lisa si mak nenek.Tapi si mak nenek ni lah kawan baik aku.
“Alahhh,kau ni bagi lah aku tarik nafas jap sebelum kau bom aku.Penat tau!Relex ah exam kan mula 7.30 am sekarang baru 7.25 am hehe..Aku lambat bangun tadi ni gara-gara aku pi baca nota sejarah lah ni...Karang kalau aku gagal konfirm tak payah ragu-ragu parents aku kena buat lawatan ke pejabat jumpa dengan cikgu Liya.”
“Hahaha padan dengan muka kau..Aku risau tau ingat kau tak datang tadi.”Balas lisa sambil kembali ke tempat duduk nya,kerana exam akan dimulakan.
“Sayang gak kau kat aku eh haha..Doa kan aku lulus k.”Balas ku sambil mengeyit mata kearah Lisa.Ishh ada ke patut si mak nenek tu tunjuk penumbuk kat aku!ganas sungguh..



“Kringggggggg.....Kringgggg...Kringggg.”Yes dah pukul 13.00 boleh balikkk....boleh balikkkk...Cieh macam tak pernh balik lak aku ni...Kruttt..Kruttt aisehh perut aku ni dah buat call dah..Emm tau lah dah lapar sabar ye perut ku sayang,lepas nikita melantak nasi kat rumah..Mana lah Ayah Mail ni....Ayah Mail adalah pemandu keluarga ku..Ayah Mail dah berkerja dengan keluarga aku sejak Abang long lahir lagi..Aku sayang dengan Ayah mail serperti Ayah kandung ku...

LB 9000,tu pun ayah mail...Asal dia parking dekat seberang jalan tu..Selalu nya kan Ayah Mail perking dekat bawah pokok seberang jalan tu..Patut lah aku cari-cari tadi tak da...Ahhhh tak kesah lah yang penting aku cepat sampai rumah dan makannnnnn....

“Assalamualikum Ayah Mail.Lama ke tungguuuuu cinnnnnn.”Eh ni bukan Ayah Mail tapi kereta ni kereta papa...Sapa pulak mamat ni?????????

0 comments: