Tuesday, June 16, 2009

KiSaH CiNta 10

“Tengku Cinta Nur Batrisyah!”Mamat mana lak lak jerit-jerit nama aku ni?Tau lah aku cute dan cantik,eh terperasaan lah pulak . Macam penah dengar lah pulak suara niAiks!Macam suara Sir Wong,tapi kenapa lak dia jerit nama aku ni.Seingat aku ni baru pukul 6.45 pagi.Kelas Sir Wong mula pukul 7.00 pagi.Semangatnya dia datang nak mengajar.Apa Lisa ni main pukul-pukul pulak.Kacau je pokok betul lah!Tak tahu ke orang tengah mengimbas kenangan lama.Macam mana kami boleh jadi kawan baik.

“Cinta!Awak dengar tak saya panggil ni?Eh,betul lah Sir Wong yang panggil aku.

“Eh Sir ! Dengar-dengar.Ada apa Sir?Awal nya Sir masuk?Saya rasa kelas Sir belum mula lagi kan?Kelas Sir start pukul 7.00 pagi kan?Lagipun saya rasa,saya takda sembang dengan Lisa pun.Betul takda.”Kata ku cuba mengyakinkan Sir Wong.Sir ni pantang kalau waktu dia mengajar aku bersembang dengan Lisa.Mula lah dia nak mengusik.Suruha aku baca text lah.Buat latihan di papan putih lah.

”Aiyooo!Awak tak tengok jam ka?Sekarang sudah pukul 7.00 oh!All your’s friends berdiri bagi ucap selamat pagi dekat saya pun awak tak sedarAwak mengalamun apa?Ingat boyfriend ka?”Jerkah Sir Wong menerangkan situasi sebenar kepada aku,sambil tersengih-sengih.Alamak!Macam mana aku boleh tak sedar yang Sir Wong dah masuk ni.Lisa pun satu bukanya nak bagitahu aku.Lepas ni mesti Sir Wong kenakan aku.Memang sah lah kalau dia dah tersengih-sengih tu,memang aku kena lah lepas ni.

”Oh Sir saya saja je buat-buat tak perasaan.Saja menceriakan hari-hari pagi Sir.Jangan lah marah Sir.Mana boleh saya tak perasaan kalau Sir saya yang paling ensem macam Wang Lee Hom ni masuk mengajar.Sir kan favorite Teacher saya.”Bohong sunat sikit,untuk cover malu.Padahal 0.00000000001 % pun muka Sir tak macam penyayi kesukaan aku Wang Lee Hom yang ensem tu.Nak ambik hati Sir sikit terpaksa lah aku bodek sikit.

”Sudah lah malas saya nak layan kamu Cinta.Ok class open your excersice book.”Alah Sir Wong malas nak layan konon.Padahal dia dah termakan lah tu dengan pujian aku.Sekali-sekala menyakat Sir apa salah nya,kan selalu nya aku yang jadi mangsa sakat dia.Kali ni biar Tengku Cinta Nur Batrisyah pulak yang menyakat.Aku llah Yang berkuasa hari ini hahahah!

*************************
Wah menakjubkan a.k.a menghairan kan awal pulak mamat bisu ni ambik aku hari ni.Selama 3 hhari dia menjadi penganti Ayah Mail selalunya paling awal pun 10 minit waktu persekolahan dah tamat.kalau aku tanya kenapa lambat mesti dia jawab jalan jam Cik Nur.Lagi satu yang pelik tentang mamat ni,Dia panggil aku Cik Nur.Aku dah larang jangan panggil aku Cik Nur.Panggill Cinta cukup lah.Dia selamba kodok je jawab ’Saya tak cintakan awak lah’.Hish! tah hapa-hapa.bukan aku suruh dia cintakan aku aku Cuma suruh dia panggila aku Cinta sebab dah memang itu gadis yang cute macam aku ni.Again terperasaan lagi.

Tapi lantak lah dia nak panggil aku apa sala jangan gelaran tak elok,macam yang aku bagi kat dia dah lah.Agak-agak macam mana lah reaksi dia eh kalau tahu aku gelarkan dia mamat bisu.Tapi nasib dia lah muka je macam Marc Nelson model dan pengacara kesayangan aku tu,tapi tak reti nak berkomunikasi.Buat sakit jiwa je!

2 comments:

Anonymous said...

bgs2...
kslhn ejaan x byk...
improve ag k...
anyway...
kisah centa 10 pown best gak...

CahyaCinTa said...

tima kasih,,,
aku tak pandi eja heheh